Bezpieczeństwo dzieci w cyberprzestrzeni.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Zdzieszowicach wypracowała i realizuje projekt „Bezpieczeństwo dzieci w cyberprzestrzeni” autorstwa pedagoga szkolnego i nauczyciela informatyki. Projekt jest propagowaniem idei ogólnopolskiej akcji „8 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu”.
Celem projektu jest podniesienie świadomości dzieci i rodziców oraz ich uwrażliwianie na zagrożenia w cyberprzestrzeni.
Internet jest nieocenionym narzędziem komunikacji, edukacji i rozrywki. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie, jego zalety można długo wymieniać. Niestety z korzystaniem z Internetu wiążą się także rozmaite zagrożenia w szczególności dla dzieci i młodzieży:
- kontakt z materiałami epatującymi przemocą
- kontakt z treściami pornograficznymi
- kontakt z pedofilami
- uzależnienie od Internetu
- kontakt z internetowymi oszustami
- nieświadome uczestniczenie w działaniach niezgodnych z prawem
- nieświadome udostępnianie informacji i danych osobowych.
Termin
|
Hasło dnia
|
Opis działań |
4.02.2011
piątek
|
„Netykieta w sieci” |
Opracowanie w grupach roboczych NETYKIETY, czyli zasad zachowania w internecie |
7.02.2011
poniedziałek
|
„Sieciakowe zasady” |
Uczniowie wypracowują w formie multimedialnej, graficznej, plastycznej zasad bezpiecznego korzystania z Internetu, konkurs,
przygotowanie w holu wystawy „BEZPIECZNY INTERNET” |
8.02.2011
wtorek
|
„DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU” |
Odbywają się apele edukacyjne w grupach wiekowych klas, pokaz multimedialny– „Rajd po bezdrożach w sieci z Krzysztofem Hołowczycem |
9.02.2011
środa
|
„Bezpiecznie korzystam z komputera i Internetu” |
Na długich przerwach liderzy-uczniowie zapraszają do zapoznania się i podpisania reguł pozwalających bezpiecznie korzystać z komputera i Internetu, Spotkanie edukacyjne dla rodziców – rodzice otrzymują materiały informacyjne min. „Dziesięć rad …..”, wzór umowy rodzica z dzieckiem dotyczący bezpiecznego korzystania z internetu. |
marzec 2011 |
Podsumowanie projektu w formie multimedialnej z uwzględnieniem przeprowadzonych badań ankietowych dzieci i rodziców dotyczących zagadnień objętych projektem. |